”CSR er en helt central del af brandet.”
- Chris Coster i interview med Branchebladet TØJ, 2021

Da modeindustrien i mange år har været kendt for at være en af de helt store klimasyndere, har bæredygtighed fået mere og mere opmærksomhed i branchen – og med rette! Hos Coster Copenhagen er bæredygtighed en del af vores DNA og det er noget vi inkorporerer i alt vi laver, lige fra designprocessen til arbejdsgangen på kontoret i vores hovedkvarter i Humlebæk.

Dermed sagt, så har vi aldrig hævdet at være et bæredygtigt brand og det kommer vi heller ikke til – en modevirksomhed kan aldrig være 100% bæredygtig. Derfor kan vi dog stadig gøre vores del for at mindske klimaaftrykket fra modebranchen, ved at producere tøj i bæredygtige materialer og vælge de rette transportmuligheder. Vi er kommet langt i vores proces og vi arbejder konstant på at forbedre os.

Coster Copenhagen vil være en del af løsningen!


I den forbindelse har Sustainable Brand Platform foretaget en analyse af bæredygtighed hos Coster Copenhagen – den kan du læse her.

Bæredygtighed har været en del af Coster Copenhagens DNA helt fra starten, men inden for de seneste par år er det blevet en større og større del af både firmaet, men også branchen. Derfor er vi startet fra bunden af og har kortlagt vores forsyningskæde samt kigget på, hvor og hvordan vi kan forbedre os, så vi kan udarbejde en opnåelig og bæredygtig plan. Til at guide os i den rigtige retning, har vi valgt at arbejde med fire af FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling. Hvilke mål vi arbejder med og, hvordan vi arbejder med dem, kan du læse mere om herunder.